سلام من آدم مذهبی هستم اما هرچند مدت یک بار چند دقیقه فیلم مستهجن می بینم بعدشم خیلی از دست خودم عصبانی مسشم و ذکر میگم البته این کارم معتادانه نیست هر دفعه میگم دیگه نمی بینم بعد یه مدت دوباره چند دقیقه می بینم چیکار کنم؟

پرسان چیه؟

در پرسان به سرعت می توانید به پاسخ سوال هایتان برسید، دیگران را برای رسیدن به پاسخشان کمک کنید و تجربیات خودتان را به اشتراک بگذارید

با سلام 

کلیه عواملی که بسترساز این رفتار هست حذف کنید. اگر در شرایطی خاص. زمانی خاص، گروهی خاص،مکانی خاص صورت می گیرد از آن دوری کنید

جریمه ای برای بروز این رفتار در خودتون در نظر بگیرید

در مورد آثار دنیوی و اخروی گناه نگاه مطالعه بیشتر داشته باشید

یک چله عبادی برای ترک این گناه بگیرید و به امام زمان عج متوسل شوید

استغفار هر روزه را ترک نکنید ترک استغفار و ناامیدی خود، فریب شیطان است

نه تنها در مورد تماشای این فیلم ها بلکه در مورد ترک هر نگاه نامناسب تمرین داشته باشید و مدیریت نگاه را در خود تقویت کنید

خود را همواره در محضر خدا بدانید و اگر شد یک یاداور برای خود قرار دهید تا مستمرا حضور خدا را حس کنید

https://l.porsan.ir/kYtUepCS4
افزودن دیدگاه

باسلام

دوست گرامی قطعا تنها کسی که می تواند به شما کمک کند خودتان هستید. احساس گناه و پشیمانی ارزشمند است اما باید در عمل نشان دهید که از انجام این عمل نادم هستید. 

من یک سری راهکار ارائه می دهم امیدوارم موثر باشد:

-  موقعیت هایی که شما را بیشتر تحریک می کند تا چنین برنامه های را ببینید را شناسایی کنید و آن زمینه‌ها را از بین ببرید. آیا وقتی بی حوصله هستید یا وقتی عصبانی می باشید؟ یا وقتی دلتان شکسته؟ خسته یا احساس تنهایی می کنید؟

 - اوقات خالی خود را با برنامه های مفید پر کنید؛ به گونه اى که اصولاً مجال دیدن آن فیلم ها را نداشته باشید.

 - تلاش کنید تنها و بیکار نمانید، بویژه شبها. 

- تهیه فهرستی از فعالیت های جایگزین برای تان مفید است. به تناوب دیدن این گونه فیلمها را با دیگر سرگرمی ها و مشغولیت های جذاب که قبلا انجام می شدند جایگزین کنید.

 - فیلم هاى سالم و جذاب دیگرى در صورت امکان تهیه و آنها را در معرض قرار دهید

 - یک عادت تازه و مورد علاقه‌ای را شروع کرده تا جایگزین عادت به هرزه‌بینی شود. مثلا رمان زیبایی بخوانید یا به ورزش با دوستان بروید. 

- اگر رایانه یا تلوزیون در اتاق شخصی یا در محل مجزا قرار دارد، انتقال آن به مکانی مثل آشپزخانه، اتاق ناهارخوری، هال یا هر مکانی در منزل که براحتی بتوان آن را مشاهده کرد می تواند به شما کمک کند و حتی می توانید برای مدتی از شخصی دیگر بخواهید در کنار شما باشند، و شما از اینترنت استفاده کنید.

 - به حداقل رساندن تماس های بی دلیل وغیر موجه با اشیاء یا افرادی که شما بیشتر توسط آنها دچار آسیب می شوید و زمینه های  این رفتار را در شما تقویت می کنند. مثلاً برای مدتها شما با خود این تصمیم را بگیرید که با کامپیوتر یا اینترنت وصل نشوید- در صورت امکان- و یا در حد ضرورت از آن استفاده کنید، که این تصمیم، خویشتنداری را وهمچنین اراده را در شما تقویت خواهد کرد

- چون تصمیم ترک عادتی را دارید که با آن انس گرفته اید، لذا ساعتی را که با خود خلوت می کرده اید، ممکن است نفس در آن موقع شما را وسوسه کند و شما باز دنبال اینترنت بروید، تا دوباره دچار مشکلات شوید، اما با به کارگیری روش جایگزینی، زمانی که نفس شما را به عادت قبلی سوق می دهد، به جای اینکه به سراق اینترنت بروید، مثلا برنامه تلویزیون می بینید، یا کتابهای مفید مطالعه می کنید، و یا هرچیز مفیدی که جایگزین آن وقت شود انتخاب می کنید. 

 - نسبت به نماز به خصوص نماز اول وقت (و درصورت امکان جماعت) اهتمام داشته باشید. 

موفق باشید 

https://l.porsan.ir/B-uyq6zB8
افزودن دیدگاه
آمار سوال
  • 160 نمایش
  • 0 دنبال کننده
  • 1 ماه پیش پرسیده شده
  • امار بازدید این سوال