من خیلی سریع عصبانی میشم از حرف های بی منطق خانواده و متاسفانه توهین میکنم. چطور میتونم خشمم رو کنترل کنم؟ و اینکه با دیگران سریعا صمیمی میشم و با وبدن رفتار ناصحیح عقب میکشم و گاهی قطع رابطه میکنم. برای حفظ تعادل در روابط باید چه کنم؟ ممنونم

پرسان چیه؟

در پرسان به سرعت می توانید به پاسخ سوال هایتان برسید، دیگران را برای رسیدن به پاسخشان کمک کنید و تجربیات خودتان را به اشتراک بگذارید

با سلام

وقتی دیگران انتظارات ما را برآورده نمی کنند احساس عصبانیت می کنیم و فکر می کنیم دیگران عامل این

 رفتار هستند و ما وظیفه داریم از خودمان دفاع کنیم پس محق هستیم که توهین کنیم. در واقع هر فرد

 نظر و سخن خود را می گوید و اگر ما این صحبت ها را با کلماتی مانند باید- نباید، درست - نادرست، همیشه

 و هرگز، چرا و چطور ..... تفسیر نکنیم، می توانیم شنونده باشیم بدون اینکه عکس العملی نشان دهیم. و

 در حقیقت این افکار خودمان است که باعث ایجاد احساس و رفتار می شود و ما نسبت به افکار خودمان

 عکس المل نشان می دهیم نه واقعیت بیرونی یا همان صحبت و رفتار دیگران. بطور مثال اگر پدرتان به

 شما حرفی بزند که شما فکر کنید چرا این را گفت. من دیگه بزرگ شدم. نباید با من اینجوری حرف بزنه.

 همیشه همینجوری بودن. چرا .......بعد احساس می کنید قانونی زیر پا گذاشته شده که همیشه رخ می

 هد. در نتیجه از این حق کشی ناراحت شده توهین می کنید. ولی اگر در جواب آن ها ابتدا شنونده باشید

 و صحبت ها را خنثی تفسیر کنید و حتی در صورت نارضایتی با استفاده از مهارت ارتباط موثر و یا مهارت

 ابراز وجود جواب مودبانه ای بدهید، هم خودتان احساس رضایت می کنید و هم دیگران متوجه می شوند

 فرد بالغی هستید و کمتر در کارهایتان دخالت می کنند.

برای تعادل در رابطه بهتر است انتظاراتتان را از یک رابطه صمیمی بررسی کنید. چیزی که باعث می شود

 قطع رابطه کنید این است که قبل از شناخت صمیمی می شوید و انتظارات غیر واقع بینانه ای دارید و

 وقتی بر خلاف آن را می بینید ناراحت می شوید و قطع رابطه می کنید. مدتی اتفاقات و افکار و

 رفتارهایتان را بنویسید تا متوجه الگوی رفتاری خود بشوید. اگر موفق نشدید از یک روانشناس کمک

 بگیرید. موفق باشید

https://l.porsan.ir/nDIi8hLF3
افزودن دیدگاه

باسلام

کاربر گرامی برای کنترل خشم روشهای بسیاری وجود دارد من چند مورد را توضیح میدهم:

سعی کنید بخشیدن را تمرین کنید. 

وقتی حرفی یا رفتاری آزارتان داد سعی کنید او را ببخشید. ابن بخشش کمک نی کند کمتر احساس نفرت و خشم کنید و بتوانید خودتان را راحت تر کنترل کنید. آرام بودن را تمرین کنید.

تکنیک هایی مانند نفس عمیق و تصاویر و صداهای آرام بخش، می توانند باعث آرام شدن شما شوند و اجازه عصبانیت و خشونت را به شما نمی دهند. همچنین


 نفس عمیق از قفسه سینه

 استفاده از کلماتی همچون آسان بگیر، راحت باش و من در کنترل آرامش هستم می توانند به آرام شدن شما کمک کنند.

 استفاده از تصاویری که با تجسم آنها آرامش جذب بدنتان شود

 گرایش به ورزش هایی مثل یوگا، تای چی و مدیتیشن هم توصیه می شود

بازسازی شناخت ها و عادت های قبلی :


افرادی که همیشه خشمگین می باشند و از شدت عصبانیت زیادی برخوردارند همیشه در حال قسم خوردن، ناسزا گفتن و... می باشند. همین کارها به خودی خود مشکل به حساب می آیند و آشکار است که در هنگام عصبانیت از خشونت های بیش از حد استفاده می کنند. بازسازی شناخت ها و عادت هایمان چیزی بیشتر از تغییر راهی که ما در آن قرار داریم نمی باشد. سعی کنید راه خودتان را تغییر دهید و منطقی ترین را برگزینید.

باز هم تاکید میکنم بخشیدن دیگران باعث آرام شدن شما می شود و به این نتیجه می رسید که با بخشیدن کار خوبی انجام داده اید،به جای اینکه با شدت عصبانیت با طرف مقابلتان به جروبحث و یا حتی فحاشی بپردازید که در آخر فایده ای جز پشیمانی برای شما به بار نمی آورند و همیشه به این فکر خواهید کرد که ای کاش در موقع عصبانیتتان، آرام می گرفتید و با نهایت آرامش با وی رفتار می کردید.

ضمنا موقعیتهایی که باعث خشم تان میشود دا شناسایی کنید و در زمان مناسب انجا را ترک کنید

در هنگام عصبانیت سریع تغییر وضعیت داده و خود را مشغول کاری جدید بکنید تا امکان کنترل خشم برای تان ایجاد شود

موفق باشید 

https://l.porsan.ir/ROeJQ4K9v
افزودن دیدگاه
آمار سوال
  • 15 نمایش
  • 2 دنبال کننده
  • 6 روز پیش پرسیده شده
  • امار بازدید این سوال