وقتی میرم خواستگاری خیلی استرس میگیرم طوری ک دستم میلرزه خوب نمیتونم صحبت کنم ترجیح میدم ساکت باشم

پرسان چیه؟

در پرسان به سرعت می توانید به پاسخ سوال هایتان برسید، دیگران را برای رسیدن به پاسخشان کمک کنید و تجربیات خودتان را به اشتراک بگذارید

با سلام تسلیم استرس شدن همان و مغلوب ماندن همان.

اگر میخواهید ازدواج کنید باید در جهت انچه میخواهید قدم بردارید. صحبت کنید. مباحثه کنید و ... حتی طرف مقابل شما حق دارد شما را بشناسد . پس از صحبت کردن قرار نکنید با گفتگوست که مهارت یابی ایجاد می شود می توانید با یک دوست معتمد گاها تمرین کنید. گاه خود ما فکر می کنیم که ایراداتی داریم در حالی که چنین نیست گاهی هم مطرح کردن با دیگری می تونه نکات خوبی رو به ما بیاموزه. در هر حال سکوت راه حل نیست.

https://l.porsan.ir/m36wXKQqm
افزودن دیدگاه

باسلام

کاربر گرامی هر قدر از صحبت کردن در جلسات خواستگاری بیشتر خودداری کنید استرس تان بیشتر می‌شود لذا هرگاه در جلسات خواستگاری شرکت می کنید حتما حداقل صحبت را داشته باشید 

صحبت‌های جلسات خواستگاری را سازمان بندی کنید و در برابر اینه تمرین کنید

یک تمرین دیگر اینکه صحبت‌های جلسات خواستگاری را بیان کنید و صدایتان را ضبط کنید سپس صدایتان را گوش دهید و ایرادات احتمالی را رفع کنید

این تمرینات خودش کاهش دهنده استرس خواهد بود

ضمنا تمرینات تنفسی داشته باشید تا در هنگام استرس آن را انجام دهید برای مثال، :

با پشت صاف و در وضعیت راحتی بنشینید. یکی از دست‌هایتان را روی سینه و دیگری را روی شکم‌تان قرار دهید؛

از بینی نفس بکشید. دستی که روی شکم‌تان گذاشته‌اید باید با نفس‌های شما بالا و پایین شود. دستی که روی سینه گذاشته‌اید حرکت بسیار کمی دارد.

بازدم را از دهان انجام دهید و در حالی که عضلات شکم را سفت می‌کنید، تا جایی که می‌توانید تمام هوا را از دهان خارج کنید. دست‌هایتان هنگام بازدم باید به داخل سطح شکم حرکت کند و باز هم دستی که روی سینه گذاشته‌اید حرکت بسیار کمی دارد.


چند بار دیگر دم را از بینی و بازدم را از دهان انجام دهید. سعی کنید به اندازه‌ای نفس بکشید که بالا و پایین شدن شکم را متوجه شوید. بازدم را در چند شماره و به‌آرامی انجام دهید.


اگر زمانی که نشسته‌اید، تنفس عمیق شکمی برایتان مشکل است، روی زمین دراز بکشید. کتاب کوچکی را روی شکم بگذارید و هنگام دم و بازدم بالا و پایین شدن آن را مشاهده کنید.

توجه کنید این تمرینات را انجام دهید ولی اگر در جلسه خواستگاری احساس استرس کردید، فقط تمرین تنفس عمیق کنید تا تنش تان کمتر شود

اگر هم باز این تمرینات موثر واقع نشد نزد پزشک مراجعه کنید و مشکل تان را بیان کنید تا یک داروی ارام بخش ضعیف تجویز کنند تا قبل از جلسه خواستگاری مصرف کنید. البته مراقب باشید به این داروها عادت نکنید و سعی کنید صرفا با تمرینات مناسب، استرس تان را کنترل کنید

موفق باشید 


https://l.porsan.ir/8ya4l4Q5C
افزودن دیدگاه
آمار سوال
  • 38 نمایش
  • 1 دنبال کننده
  • 2 هفته پیش پرسیده شده
  • امار بازدید این سوال